English

CompareNetworks jQuery'd Bread Crumb - jBreadCrumb
2014-09-29

TÜMSİAD, Türkiye Markası Lansmanı'na Katıldı

TÜMSİAD, Türkiye Markası Lansmanı’na Katıldı (28.09.2014)

 

TÜMSİAD Genel Başkanı Dr. Hasan SERT, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla İstanbul’da gerçekleşen Türkiye Markası lansmanı’na katıldı. Çırağan Sarayı’nda gerçekleştirilen TİM “Türkiye Markası” lansmanına, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi, Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, STK Temsilcileri, işadamları, spor camiası ve çok sayıda davetli katıldı.

Lansmandan ilk olarak tanıtım filmi gösterildi. Ardından bir konuşma yapan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, önlerinde büyük hedefler koyduklarını belirtti.

Büyükekşi, “2023 yılında 500 milyar dolar ihracat yaparak ve kişi başına 25 bin dolar gayrisafi yurt içi hasıla hedefine ulaşacağız. Dünyanın 10’uncu büyük ekonomisi olacağız. İnsani kalkınmışlık endeksinde en üst sıralara ulaşacağız. Bu hedefleri gerçekleştirmemiz için çok çalışmamız gerekiyor. Çok çalışmak da yetmiyor zira bugün dünyadaki rakiplerimiz de çok çalışıyorlar. Bir yandan çok çalışırken öte yandan doğru hamleleri zamanında yapmamız gerekiyor. Bugün sizin huzurunuzda ve himayesinde doğru bir hamlenin başlangıcını yapıyoruz. Bu hamleye çok ihtiyacımız var. Bugün dağınıklıktan ve karmaşadan kurtuluyoruz. Bugün tüm paydaşlarıyla Türkiye kendini Türkiye’ye tanıtmak noktasında yeni bir değer kazanıyor. Bugün bir kez daha hikayemizi dünyaya anlatmak için atağa odaklanıyoruz. Bugün Türkiye ihraç mallarında tanıtım materyallerinde turizmde kullanacağı ortak bir işareti lanse ediyor. Bu da ‘Turkey Discover the potential’dır. Bu bir marka değildir. Marka olan Türkiye’nin kendisidir. ‘Turkey Discover the potential’ bir tekliftir. ‘Turkey Discover the potential’ ile tüm dünyaya bir teklif yapıyoruz. O da ‘Gel bu potansiyeli’ keşfettir. Keşfet ve kendisine değer kat. Keşfet ve kendini tamamla. Keşfet ki kendini keşfetmiş ol. Keşfet ve zenginleş. Keşfet ki hepimizi kazanalım. Keşfet ki insan medeniyeti zenginleşsin. Keşfet ki hep birlikte mutlu olalım. Bu teklif sıradan bir Reklam sloganı değildir ve tamamlayıcı işaretten ibaret hiç değildir” dedi.

Büyükekşi’nin ardından bir konuşma yapan Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik de, “Hakikaten coğrafya kaderdir. Fakat bazı milletler bu kaderi içe kapanmak, milletlerinin ve devletlerinin enerjisini heba etmek üzere kullanırlar. Bazı devletler ise vizyonel misyonlara sahip olduklarından bunu daha çok gelişmek ve ileriye gitmek için kullanırlar. Burada en önemli mesele Türkiye markasından ne anlamamız gerektiğidir. Türkiye markasından ne anlaşılması gerektiği, çok uzun yıllar boyunca Türkiye’de kimlik krizlerinin ve siyasi krizlerin kurbanı oldu. Dolayısıyla kültürümüze ait sadece tek bir boyut öne çıkartılmış oldu. Bu da her zaman Türkiye’nin dışarıya tanıtılmasında eksiklik getirdi. Halbuki Türkiye bugün çok boyutlu entegre ve bütünsel bir şekilde tanıtılacak imkanlara sahiptir. Türkiye bir dış politika ve demokrasi markasıdır. Türkiye bir turizm, ekonomi ve küresel bir markadır. Tüm bu bileşenlerle birlikte Türkiye’nin tanıtılması, bu marka hikayesinin daha doğru anlatılmasını sağlayacaktır. Biz kültür dediğimiz de sadece sanat meselesini anlamamalıyız. Devlet hayatı da gündelik hayatta ekonomi hayatı da kültürdür. Kültür bir milletin hikayesinin anlatılmasıdır” ifadelerini kullandı.Bakan Ömer Çelik, “Sayın Cumhurbaşkanım sizin BM’de dile getirdiğiniz ‘Dünya 5’ten büyüktür’ sloganı bir marka haline gelmiştir. Çünkü dünyanın her tarafındaki gençler artık dezavantaj durumunda olanların avantajlı durumlar karşısında ebediyen mağlup olmaması gerektiğini, ezilenin sesini çıkartması gerektiğini, geride kalanın ileride olması gerektiğini, herkesin eşit söz hakkı olması gerektiğini, Twitter ve diğer sanal mecralarda ‘Dünya 5’ten büyüktür’ sloganıyla ifade etmektedirler. ‘Dünya 5’ten büyüktür’ sözü de bir Türkiye markası olarak Türkiye’nin tanıtımı içerisinde kullanılmalıdır. Aynı şekilde Mehmetçiğin Kobani’den gelenlere gösterdiği olağanüstü yardımseverlik ve misafirperverliği bugün bütün dünya medyasında bir Türkiye markası olarak öne çıkmaktadır. Yeni Türkiye kavramı Türkiye kavramının güçlü bir markasıdır. Nitekim 2023 vizyonu Türkiye’nin esasını temsil etmektedir. Dolayısıyla bize ait olan tüm siyasi markalarımızı Türkiye markasının bir parçası haline getirmek durumundayız” dedi.

Bakan Çelik’in ardından bir konuşma yapan Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi ise, “Türkiye olarak neredeydik, nereye geldik ve hedef olarak nereye gideceğiz sürecini kısaca anlatmak istiyorum. Türkiye 1980’lerden 2014 yılına geldiğinde dizlerinin üzerine çökmüş son hamleyi bekleyen bir Türkiye’den, dünyanın 17’nci büyük ekonomisi olan Türkiye’ye Avrupa’nın 6’ncı büyük ekonomisi olan bir Türkiye’ye ulaşmış ve Türkiye’nin bugün dünyada en önemli rollere üstlenmeye hazırlanan şirketlerin sahibi olmuştur. Küresel ekonomideki yavaşlamaya ve içinde bulunduğumuz bölgedeki sorunlara rağmen ekonomik büyüme anlamında Türkiye gayet başarılı bir performans sergilemektedir. Türkiye son 19 çeyrekte ortalama olarak yüzde 5.8 rakamına ulaşabilmiş, dünyadaki nadir ülkelerden biridir. 2012-2013 döneminde yıllık ortalaması yüzde 5.1’e ulaşmıştır. 2014 ilk çeyreğinde yüzde 4.7, ikinci çeyreğinde yüzde 2.1 büyüyerek yılın ilk yarısında yüzde 3.3 büyüme kaydetti. Burada asıl önemli olan net ihracatımızın büyümeye olan katkısıdır. Net ihracatımızın net olarak yüzde 6.6, ikinci çeyrekte tahmin ettiğimiz gibi yüzde 9.9 oranında bir katkısı olmuştur. Bu bağlamda net ihracatın büyümeye katkısı ikinci yarıda da devam edecektir. Türkiye 2014’ün tamamında net ihracatın büyümeye katkısıyla dünyadaki öngörülerin çok daha üzerinde bir büyümeyle kapatacaktır” ifadelerini kullandı.

Bakan Zeybekçi’nin konuşmasının ardından logonun tanıtım filmi gösterildi. Ardından Cumhurbaşkanı Erdoğan bir konuşma yaptı. Konuşmasının ardından TİM Başkanı tarafından Cumhurbaşkanı Erdoğan’a ‘Turkey Discover the potential’ logosunun olduğu bir seramik hediye edildi. Daha sonra Erdoğan, Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Yönetim Kurulu ile görüşme gerçekleştirdi.